F.A.Q. veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen:

Moet ik eerst inloggen om te kunnen bestellen?
  • Nee, u hoeft niet perse in gelogd te zijn om te kunnen bestellen.
  • Het inloggen heeft wel extra voordelen zoals; bestel historie, verlanglijst (deze is door te mailen naar andere personen). Ook onthoud deze functie uw naam en adres gegevens voor een volgende keer.

Ik heb iets besteld maar de betaling ging niet goed, kan ik het opnieuw bestellen?
  • Ja, u kunt het gewoon nog een keer bestellen. Als wij meerdere bestellingen krijgen van de zelfde persoon dan leveren wij er maar één uit.
  • Mocht de betaling niet goed zijn gegaan dan kunt u ook het geld overmaken op onze bank rekening. De gegevens staan op de bevestigingmail, of zijn te vinden op onze site bij “Verzenden & retourneren”.

Ik heb iets besteld en geleverd gekregen, maar kan ik dit ook retourneren?
  • Volgens de wet ”kopen op afstand” kan dit. Echter moet u wel rekening houden met het volgende; De artikelen moeten in de originele (niet geopende) verpakking zitten.
    Dit moet gebeuren binnen 14 dagen na dagtekening factuur. U moet zelf zorg dragen voor de retourzending. Na ontvangst van de artikelen, storten wij het bedrag terug op uw rekening, echter worden alleen de artikelen gecrediteerd en geen eventuele verzendkosten en/of retour verzendkosten.

Ik heb een vraag over een artikel, waar kan ik die stellen?
  • Via ons mail adres info@meijerijzerwaren.nl kunt u altijd uw vraag stellen. Mocht u liever persoonlijk contact willen dan kunt u ons, tijdens openingstijden van onze winkel,
    bellen op nummer 020 – 626 37 12.

Hoe weet ik of u een artikel op voorraad heeft?
  • Wilt u zekerheid over een voorraad, dan kunt u ons beter even bellen of mailen. Wat wij op onze site aan artikelen aanbieden is ruim 95% van op voorraad.
    Wilt u grote aantallen bestellen, ook dan raden wij aan even contact op te nemen met ons.

Kan ik een artikel eerst zien voor dat ik het koop?
  • Ja, dat is geen enkel probleem. Wij zijn een winkel die ook via internet verkoopt, dus u bent altijd welkom in onze winkel in Amsterdam.
    Daar zijn bijna alle artikelen die worden aangeboden op onze website, ook aanwezig. Kijk voor onze openingstijden op onze site.

Wat doet u met de gegevens die ik invul op uw site?
  • Uw gegevens worden alleen gebruikt voor uw eigen verzend gegevens en factuur gegevens. Uw gegevens zullen niet aan derde verkocht of gegeven worden. Ook zullen wij u geen      
    e-mails met reclame sturen. Mocht u op de hoogte willen gehouden worden, dan kunt u zich gratis aanmelden bij ons twitter of facebook account.
       Op ons twitter en facebook pagina's  houden wij u dan op de hoogte van nieuwtjes, Tips, toonbank humor en andere berichtjes omtrend Meijer IJzerwaren.

Ik probeer telefonisch contact te krijgen met u maar dat lukt niet.
  • Het kan zijn dat u op een dag belt dat wij gesloten zijn. Of u belt misschien na of voor openingstijd (onze openingstijden staan op de site).
    Mocht u onder openingstijd bellen en u krijgt geen gehoor, dan kan het door de drukte komen in onze winkel. Wij raden u aan het later nog eens te proberen of het via de mail te doen.

Maakt u site gebruik van Cookies?.
  • Ja, onze site maakt inderdaad gebruik van cookies. Dit is ondermeer voor u bestel gemak. Zo onthoud de site (dmv de cookies) wat u besteld heeft, uw verlanglijstje  en uw inlog gegevens.
    Verder zijn de cookies annuniem en kunnen wij geen persoonlijke dingen hieruit halen.

Ik heb een ideetje of tip voor uw website.
  • Omdat wij altijd bezig zijn onze website te verbeteren staan wij open voor sugesties. Mocht u iets missen of veranderd zien, dan horen wij dat graag.

Op de site wordt alles per pakket post verstuurd. Maar wat als ik het per briefpost zou willen ontvangen (ivm verzendkosten)?.
  • Wij versturen inderdaad alles per pakket post. Dit omdat pakketpost te traceren is.
    Maar helaas is dan ook de verzendkosten vrij hoog als u maar iets kleins besteld.
    Natuurlijk begrijpen wij dat als het bestelde artikelen in een enveloppe past, dat dit verzendkosten scheelt.
    Voor deze uitzonderingen bieden wij nu ook briefpost aan, en hierdoor zijn de verzendkosten verlaagt naar € 2,95.
  • Bij de artikelen die per briefpost kunnen verstuurd worden, staat dit ook vermeld.
    Echter zijn hier een paar wijzigingen van toepassing t.o.v. de normale verzending. Deze zijn ;
  • De order kosten (zonder verzendkosten) mogen niet hoger zijn dan € 75,00
  • De verzending is 'volledig' op eigen risico. Niet ontvangen of transportschade is geheel voor eigen verantwoordelijkheid.
  • Er wordt maar één soort artikel verzonden per briefpost (geen mix van meerdere soorten artikelen).
  • Mocht blijken dat uw bestelling 'NIET' per briefpost te versturen is dan zullen wij contact met u opnemen.